Belépés
Gyógynövény Webbolt logo

Aktuális híreink

A C-vitamin és a krónikus betegségek

Az immunrendszerünk meggyengülése sok-sok betegséget okozhat, például krónikus betegségeket is. Az immunrendszer védelmére tehát elsődleges és kiemelt figyelmet kell szentelnünk. Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy az immunrendszer egészségét többek között azzal őrizhetjük meg, ha elegendő C-vitamint fogyasztunk. A C-vitamin ugyanis egy antioxidáns, amely segítséget nyújt a fehérvérsejt-termelésben. Amennyiben a szervezetünk elegendő fehérvérsejtet termel, úgy hatékonyan tud a kórokozókkal szemben védekezni.

A spirulina vérnyomást is csökkent

A szupertáplálékok azok az ételek, amelyek pozitívan hatnak az emberi egészségre. Az egyik ilyen szupertáplálék a spirulina alga, amely nagyon hatásos lehet a vérnyomás csökkentésében, de számtalan más egészségügyi előnye is létezik ennek a tengerben megtalálható tápláléknak. Az emberek egy része úgy szenved magas vérnyomástól, hogy nem is tud róla. A magas vérnyomás az egyik legnagyobb veszélyforrás, már ami a szívbetegségeket és a sztrókot illeti. Kutatások igazolják, hogy a zöld és a kék alga is olyan bioaktív vegyületeket tartalmaz, amelyek vérnyomáscsökkentő hatással is rendelkeznek.

Mit tehetünk a demencia ellen?

A demencia egy nagyon komoly betegség, de a természet felkínál olyan gyógynövényeket, amelyek segíthetnek a megelőzésben. Ilyen gyógynövény például a ginszeng, a zsálya, a kurkuma, a Ginkgo biloba, de meg kell említeni a banánt, a fahéjat, a B12-vitamint, a kókuszolajat, a mandulát, a zöld leveles zöldségeket és a halolajat is.

Az immunitás fokozása természetes módszerekkel

Az immunrendszer működését sok minden javíthatja. Többek között az egészséges táplálkozás, a zöld leveles zöldségek, a gyümölcsök, a fokhagyma vagy a bíbor kasvirág. Egyes emberek hajlamosabbak a fertőzésekre és a különféle betegségek is könnyebben megtámadják őket, ez pedig a nem megfelelően működő immunrendszer számlájára írható. Az immunrendszert azonban lehet erősíteni otthoni módszerekkel is.

Egészséges emésztőrendszer egyszerűen

Az egészséges emésztőrendszer fenntartásának leghatékonyabb módja a rendszeres táplálkozás, a megfelelő hidratáció biztosítása, a dohányzás abbahagyása, az alkohol minimalizálása, a stressz csökkentése vagy a meditáció. Fontos még a rendszeres rost-, probiotikum-, zöldség- és gyümölcsfogyasztás is.

Hogyan előzzük meg az epekő kialakulását?

Az epekő egy kellemetlen dolog, de természetesen mi is tehetünk azért, hogy megszabaduljunk tőle. Milyen otthoni módszerek léteznek erre? Például a testmozgás, a zöldségek rendszeres fogyasztása, az egészségtelen, feldolgozott ételek elkerülése.